van Airlie Beach naar Cape Tribulation

18 augustus 2016 - Daintree, Australië

we zijn maandag uit een bewolkt Airlie Beach vertrokken. Het was bijna droog. We zijn naar Townsville gereden. Daar aangekomen zijn we naar Reef HQ gegaan, waar een levend stuk Great Barrier Rif te zien in een groot Aquarium. Het rif leeft daar en groeit. Kleinschalig en met veel enthousiaste werknemers. Een hotel gevonden waarvanuit we Castle Hill konden zien, nog voor donker daarnaartoe gereden en omhooggevallen gereden. Vele enthoustelingen deden het lopend of rennend. Op mijn vraag waar is het Kasteel kreeg ik een ontkennend antwoord, er is geen kasteel! Dinsdag zijn we weer vertrokken uit Townsville. Onderweg de toeristische aanwijzingen opgevolgd en zo Little Christal Kreek en de TwinWaterfalls tegengekomen en beiden waar zeer de moeite waard en we hadden prachtig warm werd. laat in de middag kwamen we aan in Babinda in de stromende regen, en echt stromend in Nederland zien we dit niet. We hebben geslapen in een bijzonder hotel een heel heel groot huis. om half zes was het even droog, we zijn toen nog vlug naar de Boulders gereden. Hele grote stenen waar water overheen stroomt . Heel indrukwekkend. we waren net voor donker klaar met het bekijken en ook bijna op tijd voor de volgende regen bui. Gelukkig maar dat we het gedaan hebben want het bleef regenen. later hoorden we dat er in Babinda 10 meter regen per jaar valt. Vanuit een regenachtig Babinda zijn we donderdag richting g Cairns gereden. Doorgereden naar Port Douglas wat we niet bijzonder vonden, net Scheveningen. heel duur, heel druk en geen mooi weer en natuurlijk ook strand. We zijn doorgereden naar Daintree Nationaal park en daar voor 3 nachten neergestreken. Een mooi groot appartement met een grote veranda. Heerlijk! Gisteren een riviertochtje gemaakt en krokodillen gezien. Vanaf naar Cape Tribulation geweest erg indrukwekkend mooi was de omgeving. Prachtig wet tropisch regenwoud en mooie stranden. Alleen zijn de stranden leeg er worst niet gezwommen vanwege de Stingerkwal en krokodillen. Wandelen mocht gelukkig wel. Mooie mangroven gezien en vele foto's genomen. ook hebben ze hier muggen die gewoon door je kleren heen prikken. heel vervelend voor mij. We gaan morgen nog een keer naar Cape Tribulation in het Daintree NP. Het was trouwens prachtig weer vandaag. Geen foto's deze keer die zitten op Irma's telefoon en er is geen wifi .

1. Edwin:
    19 augustus 2016
    Klinkt goed allemaal, lekker hoor die dat kletsnatte Babinda. Gelukkig hoef ik daar niet te wonen :-)

Ik ben benieuwd naar de foto's van Irma's telefoon!
  2. Yvonne:
    19 augustus 2016
    Lekker regen! Zullen jullie wel gemist hebben
  3. Ellie:
    20 augustus 2016
    Jullie reisverhaal was weer erg leuk om te lezen. Nog veel plezier!