Airlie beach: Withsunday islands en Great Barrier Reef

15 augustus 2016 - Airlie Beach, Australië

Zaterdag nog voor de middag kwamen we aan in Airlie beach, prachtig zonnig weer. We hebben direct voor zondag en maandag de excursies naar the Withsunday islands en het Great Barrier reef geboekt en daarna lekker bij een zwemlagune nabij het strand in de zon gelegen en vervolgens een biertje op een terras vlakbij het strand. Heerlijk relaxed. Daan gekeken waar we de volgende morgen moesten vertrekken en thuis gedouchd. Daarna wilden we boodschappen doen om weer een keer zelf lekker te koken. Maar op zaterdag om 19 uur zijn hier geen supermarkten meer open. Dat viel tegen! We hadden nl. ook brood nodig voor het ontbijt van zondag en maandag. Dus bij de nachtwinkel maar het toastbrood gekocht en uit eten gegaan. De volgende dag ging om 6 uur de wekker (het lijkt wel werk) om op tijd te zijn voor de boot naar het Great Barrier reef. En lopend naar de boot zagen we na 500 meter al een supermarkt die we nog niet eerder gezien hadden. Dit gaf perspectieven voor vanavond. De boot opgegaan op weg naar het rif. Onderweg hele hoge golven en mijn maag vond dat niet echt leuk, zonder kleerscheuren bij het rif aangekomen. En direct gaan snorkelen, prachtig was het veel verschillende koralen, niet al te veel verschillende kleuren dat was jammer en heel veel vissen in alle soorten en maten. We konden niet boven het rif snorkelen dat was daar te ondiep, we konden een deel zelfs boven water zien. Het totale rif is trouwens net zo groot als Groot Brittannië. Daarna lekker geluncht en nog met een soort onderzeeer naar het rif gekeken ook heel mooi. Het weer werd gaandeweg de dag steeds minder, heel veel bewolking dat was jammer voor het licht op het rif. Toen weer terug met de boot, de golven waren nog heftiger het leek wel een roller coaster, wij zijn er zonder echt ziek te worden doorgekomen. Dit konden vele andere niet zeggen. 'S avonds zelf eten gekookt, de supermarkt was zondag om 19 uur nog open. Lekker buiten gegeten heerlijk! Vandaag om 5 uur opgestaan om naar withsunday beach te gaan en Hamilton island. Het was 's morgens al bewolkt en veel wind. De zee was wederom erg heftig, al was het minder erg dan 's ochtends. We zijn in de miezerregen naar het huisje gelopen en sinds dien regent het echt. We zullen zien wat het de komende dagen wordt.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ellie:
    15 augustus 2016
    Wauw wat een geweldige ervaring. Groetjes en nog veel plezier! X
  2. Anne-Pim van Oostveen:
    16 augustus 2016
    Hoi Irma,

Australie is geweldig! ik ben er zelf ook een tijdje geweest. Deze reactie plaats ik omdat omdat jij actief een reisblog bijhoudt en ook reiservaring hebt. Ik ben onderzoek aan het doen naar mensen die tijdens hun reis een blog bijhouden. Hopelijk wil je 5 minuten de tijd nemen om via de onderstaande link een vragenlijst in te vullen. Het is snel gedaan en helpt mij enorm. Ook leuk, omdat je inzicht krijgt in je eigen gedrag en motivatie.

Groetjes,

Anne van Oostveen

Link:
  3. Cok:
    16 augustus 2016
    Hoi lieve Irma en Jos,

Jullie maken wel heel bijzondere dingen mee en zien volgens mij spectaculaire landschappen, dieren, enzovoort. En toch ook de gewone dagelijkse beslommeringen : is de supermarkt nog open ;-)
    Het blijft ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen! Het laatste verhaal eindigt wat abrupt: ik kan na "De zee was wederom" verder geen tekst zien....
    Geniet nog lekker van jullie avonturen en al het moois dat er voor jullie is!

Hartegroet en kus, Cok!