Vanuit cape tribulation via Mossman Gorge naar Cairns en daar blijven we.

23 augustus 2016 - Cairns Northern Beaches, Australië

Op zaterdag zijn we wederom naar Cape Tribulation gegaan. Tegen onze verwachting in was het veel rustiger dan vrijdag. We konden zowel heen als terug zo de rivier-veer pont op rijden, terwijl we vrijdag terug zeker een half uur in de rij stonden. We zijn eerst een jungle wandeling gaan doen, leuk om te doen. We kwamen er met rode modder schoenen uit. Daarna naar het Jurrasic discovery center. Het regenwoud van Cape tribulation is het oudste ter wereld, ouder dan de Andes. Vandaar dat er ook een aantal dino's stonden, naast heel veel info over de planten, dieren en de natuur. En we waren heel gelukkig dat we een cassowary zagen, een grote loopvogel. Die alleen in Australië voorkomt. 'S avonds weer lekker gegeten in het enige restaurant / general store / bar van het dorpje. Zaterdag zijn we eerst op een krokodillencruise geweest. En heel bijzonder kleine krokodilletjes gezien, daarna doorgereden en naar de Mossman kloof gereden. Daar hebben we heerlijk gewandeld en genoten van de leuke stroomversnellingen in het water. Daarna overnacht in Cairns in een resort met heel veel Chinezen. De dag erna de boel weer gepakt en we zijn naar Tablelands National Park gereden. Een hoogvlakte dichtbij Cairns met veel groene heuvels en schitterende watervallen en kratermeren. Weer terug gereden naar Cairns en nu zitten we in een ruim, rustig appartement 50 meter van het strand met een staalblauwe lucht. Heerlijk even 2 dagen strand alvorens we donderdag weet naar Nederland vliegen.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Aimee:
    23 augustus 2016
    Dank je wel dat jullie het verhaal wilden delen tijdens jullie vakantie . Ik heb er van genoten ! Geniet nog 'even' van de laatste paar daagjes vrij en goede thuisreis !!