Rockhampton en Mackay

12 augustus 2016 - Mackay, Australië

En nu op weg richting de WitH Sunday islands en het Great Barrier rif. Maar voor die tijd eerst nog de Capricon caves bezocht. Dit zijn bovengrondse grotten, zeker heel mooi maar ze halen het niet bij wat we gezien hebben in Zuid Afrika. Wat wel bijzonder is dat er varens in groeien en dat er boomwortels te zien zijn door de grot. Ook de akoestiek was heel goed. De temperatuur hier is 's zomers zo 25/26 graden of warmer. Erg lekker, alleen zijn er nu ook muggen. Dus ik ben al weer veel geprikt en de anti-mug is weer onder handbereik. Vervolgens zijn we gisteren naar Mackay gereden. We waren er al net na de middag. Er stond een bord Blue Lagoon, nou dat trok me wel met deze temperaturen. Het bleek een zwembad te zijn wat ik niet verwacht had en het was nog gesloten ook. Dubbel báááálen dus. We hebben toen maar een mooie wandeling in de uiterwaarden van een rivier gemaakt. Vervolgens naar de haven en de pier gereden prachtig uitzicht over de zee en de eerste Withsunday eilanden. Vervolgens naar het strand, mooi strand weinig mensen, auto geparkeerd zwemspullen mee. Staat er een bord dat je het strand niet op mag en de zee niet in. Krokodillen en giftige kwallen. Weer báááálen. Toen maar een onverharde zandweg in gereden. Dat begon goed maar vlak voor het einde van de weg, werd het zand wel heel erg mul, je raad het al we raakten vast te zitten. Met behulp van een gezin, 2 jongetjes iets ouder dan Luuk en Stijn, zijn we weer losgekomen en maar naar het motel gegaan. Vandaag zijn we wezen wandelen in het Eungella park. Dat was prachtig!!! Heel veel mooie di gen gezien, vooral waterstromen. Zo en morgen naar Airlie beach voor de Withsunday eilanden en de eerste snorkeltocht naar het Great Barrier reef.

Groetjes Jos en Irma
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Aimee:
    12 augustus 2016
    Wow, afgezien van de kwallen en muggen en krokillen weer een fantastische avontuur. Wat een prachtige natuur ook. Helpt mij zelf ook denk ik om Edwin over te halen hier ook naar toe te gaan. KLinkt alsof jullie het reuse naar jullie zin hebben en genieten.
    Veel plezier nog verder !!
  2. Ingrid:
    12 augustus 2016
    Wat heerlijk voor jullie! Vanaf hier ben ik natuurlijk superbenieuwd, want dit stuk ga ik ook doen.
    Over het (niet!)zwemmen heb ik ook veel gehoord, maar kun je dan echt nergens zomaar de zee in?!?! Dat is wel teleurstellend... Of is het in oktober anders?
    Veel plezier op het Barrier Reef!
    En: voorzicht dan maar!
    x
  3. Yvonne:
    12 augustus 2016
    Bijna een spannend avontuur!

Voor mij goed te weten dat ik Luuk en Stijn in de toekomst goed kan inzetten.

Overleef nog even!