Hervey Bay

9 augustus 2016 - Fraser Island, Australië

Gisteren, maandag 7 augustus, hebben we een Whale watching tour gedaan. Geweldig was het. De Walvissen trekken jaarlijks naar de warmere wateren om daar hun jonge te baren. Onderweg blijven ze altijd een paar dagen in de baai bij Fraser island welke goed bereikbaar is vanuit Hervey bay. De Walvissen vinden de bootjes leuk en geven soms leuke shows weg, zie de video van de Walvissen. Vandaag naar Fraser island geweest en daar een tour gedaan. Fraser island is één hele grote zandplaat met heel veel bomen en zandwegen. Het water op het eiland is kraakhelder en koud. We zijn naar een groot meer geweest, een wandeling gemaakt langs een kreek, een scheepswrak op het strand gezien, gekleurde zand/steen sculpturen welke een heilige plek zijn voor de aboriginals gezien en dat alles bij een heerlijke temperatuur. Zeer zeker de moeite waard. Alleen moet je er wel tegen kunnen om door elkaar geschut te worden, asfalt wegen kennen ze daar niet en het zand is erg hobbelig door het bos. Ook gingen we met 80 km / uur over het strand. Erg leuk.

1. Edwin:
    9 augustus 2016
    Gaaf filmpje hoor!
  2. Irma:
    9 augustus 2016
    Gaaf hè! Was ook heel geweldig.