Goodbye Hong Kong

20 juli 2016 - Hongkong International Airport, China

We hebben 3 warme dagen in Hong Kong gehad. Het is niet alleen heel warm, maar ook vochtig. Gelukkig weinig smog en heldere uitzichten. De eerste dag maandag zijn we gelijk met het treintje naar the Peak gegaan. Een prachtig uitzicht, zeker v an af het nieuwe gebouw dat dit jaar op is gegaan. Daarna zijn we met de mid-level escelator omhooggegaan en terug door de kleine straatjes van HK gelopen. 'S avonds lekker eten en shoppen in Kowloon, waar ik ook mijn verjaardagscadeau gekregen heb. Een paar supermooie oorbellen.
Dinsdag zijn we naar Macau geweest en van oudsher Portugees eiland. Wat nog duidelijk te zien was aan de originele bouwstijl en de Portugese straatnamen. Heel toeristische, lekkere koekjes en veel Casino's, 's avonds naar de nightmarkt in Kowloon geweest en heerlijk op straat gegeten. Vandaag naar Lantou geweest om de grote zittende Boeddha te bewonderen. Hier was ik 12 jaar geleden ook al geweest. Nu is het wel heel veel toeristische. Zelfs de Mac en Starbucks zijn er, orginele chinese eettentjes bij niet meer. En nu gaan we bijna naar het vliegveld op naar Australië.

1. Edwin:
    20 juli 2016
    Wat goed dat de smog mee viel, dan kan je tenminste van het uitzicht genieten .

Mooie foto's ook hoor!
  2. Paul:
    20 juli 2016
    Goed dat er geen smog was en daardoor wel uitzicht. Zou jammer zijn om die te missen. Lantau toeristisch.....hmmmmm....ik ben er 21 jaar geleden geweest, geloof dat ik nu zou schrikken dan. En nu....op naar Australië