Goudkust in de Sunshine state

2 augustus 2016 - Coffs Harbour, Australië

We hebben een heerlijke strand gehad in Byron bay. Lekker aan het strand gelegen, ons voor de eerste ingesmeerd met 30+. Na 3 uur vonden we het wel weer welletjes en zijn we naar de vuurtoren gereden. een prachtige vuurtoren was het, echter het allermooiste, meest bijzondere waren WALVISSEN we zagen er heel veel springen en spuiten. Het was alleen wel ver weg op zee, dus echt goede foto's maken was moeilijk. We hebben ook weer veke Rossela's gezien, een kleine papegaai. Het bijzondere is dat ik ze ook in de dierentuin in Anna Polowna heb gezien en daar gingen ze met name boven op Luuk zitten en hier vliegen ze in het wild. Vandaag zijn we naar Lamington NP geweest en hebben heerlijk gewandeld en we hebben Wallebees ( ik weet niet precies hoe je het schrijft) gezien en varens in alle soorten en maten. We blijven nog 2 dagen hier en daarna gaan we naar Brisbane. Vrijdagmiddag hebben we afgesproken bij de neef van Jos en we blijven daar overnachten, voor zaterdag zijn we uitgenodigd op het verjaardagsfeestje van zijn vrouw. We hopen mijn familie vrijdagochtend/middag of zondagochtend / middag te ontmoeten.
ondanks dat we een luxe hotel hebben en een grote kamer is er geen gratis wifi, dus de foto's houden jullie tegoed want die zitten op mijn telefoon.

Groetjes Jos en Irma

1. Cok:
    Hoi lieve Irma,

Wat maal je toch veel mee! Walvissen in het echt en papegaaien die wij in een dierentuin hebben! En ook nog een lekker zonnetje (met insmeren; vanwege het gat in de ozonlaag?).
    Je schrijft "We hopen mijn familie vrijdagochtend/middag of zondagochtend / middag te ontmoeten." Dat snap ik niet helemaal. Heb jij (op dit moment) familie in Australië? In elk geval wens ik jullie een leuk familieweekend down under!

Hartegroet, cok!
  2. Cok:
    2 augustus 2016
    P.S. Moest natuurlijk "maak" zijn ipv "maal"...
  3. Gerard:
    2 augustus 2016
    Ach, het maalt ook vast wel als je zoveel mooie dingen ziet en beleeft!
    Heel veel plezier verder. Toch bijzonder om zo ver ook familie te hebben.